onsdag 6 januari 2010

Framtiden

Just nu känns det tungt.. Anledningen till detta är att det ligger ett varsel på 90 tjänstemän där jag jobbar och jag är en av de som kan bli uppsagd. Jag har fått några alternativ och nu skall jag försöka komma fram till vilket av valen jag skall välja, och det före den 8 februari.

1. Avgångsvederlag = Ett års lön + 1500kr per månad som kompensation för förmåner som vi har på jobbet.

2. Chansa på att man får stanna kvar.

3. Börja jobba i produktionen istället och förmodligen bli tvungen att jobba tvåskift eller fyrskift.

Jag hatar att stå inför detta val och tycker för tillfället otroligt synd om mig själv!

Hoppas på att min fina present/julklapp jag fick av Linda skall hjälpa mig nu. Det jag fick var en bok i dagboksform av Malin Sävstam och ett vackert halsband med en skyddsängel. Boken handlar om flodvågskatastrofen i Thailand och om hur Malin och hennes son Axel genomlever de första åren efter den. För mig är det viktigt att läsa böcker/självbiografier om människor som har genomlevt något svårt, men som får hoppet tillbaka.

Tack så mycket kära Linda!

I insidan av boken har hon skrivit följande:

Till Sandra min vän

Detta är en mycket stark och känslomässig bok som berörde mig djupt. Jag grät mig igenom boken som fick mig att inse att det viktigaste i livet är att man har varandra och kärleken. Livet är en gåva som man inte ska ta förgiven. Varma kramar till dig!



1 kommentar: